Zonde van de tijd

We hebben gedurende een weekje een oefening gedraaid. We lagen weer eens in de verdediging. Dat betekende de hele dag en nacht op dezelfde plek rondhangen. O ja, even was het leuk. Toen we de luitenant te grazen namen. Dat was het dan. Al met al zonde van de tijd.
Toen de drie weken voorbij waren was ik blij dat ik voorgoed weer naar huis kon. De plunjebaal ging weer mee, maar nu wat voller. Dat groene ding heeft nog zo'n 10 jaar op zolder gelegen, voordat ik bericht kreeg dat ik hem met van Gent & Loos moest opsturen. Ik had hem al deels geplunderd. De jas gebruikte ik als ik ging klussen of vissen. De pioniersschop lag paraat achter in de auto. Ik gebruikte hem als onze hond ergens op een ongewenste plaats zijn keutel had getrokken. De sjaal / muts was ook handig. Ik verwachtte een 'rekening man', maar die heb ik nooit gekregen.